תחושת שובע מהי ואיך נצליח לשמור על תחושת שובע לאורך היום ?

אישה מגישה אוכל

 

תחושת שובע  יכולה להגרם ממגוון סיבות, מהתנפחות של הבטן, מאכילת כמות מתוקים אשר תתבטא בכמויות גבוהות של סוכר בדם, מחילוף חומרים איטי ואפילו מצבי רוח , דוגמא למצב נפשי –  בזמן פרידה בין בני זוג, במצב מסוג זה אפשר לחוות תחושת שובע או חוסר תאבון מהכנסת כמות מזון לא גדולה לגופינו.

איך ניצור תחושת שובע ?

1, גודל הצלחת

ישנה אמירה שאומרת שהעין אוכלת, ברגע שנשים מזון בצלחת קטנה אזי כמות המזון תפחת בצורה משמעותית, במהלך השנים בוצעו מחקרים אשר מעידים ששינוי גודל הצלחת מצלחת גדולה לצלחת קטנה הביאה לצריכת מזון נמוכה ב 25 אחוז בממוצע.

2, טיפ חשוב מאוד הוא שתיית מים.

אנשים רבים נוטים לשתות מים בכמויות קטנות אשר כתוצאה מכך ישנה נטייה לגוף לחשוב שהוא רעב, חשוב לדעת שאין למים כל ערך קלורי ולכן מומלץ להרבות בשתיית מים לאורך היום. שתייה מרובה של מים תביא לתחושת שובע לאורך זמן.

3, הקפידו על צריכה נמוכה של מתוקים/סוכרים.

כאשר אנחנו אוכלים אוכל עשיר בסוכר אנחנו בעצם גורמים לגוף לבקש עוד כמויות של דברים מתוקים מכוון שהמעי סופג את הסוכר במהירות ישירות למחזור הדם שלנו. וכך נוצר הורמון האינסולין שתפקידו להוביל את הסוכר לתאי הגוף כאשר ישנם רמות גבוהות של סוכר במחזור הדם, כך גם כמות האינסולין המופרשת תהיה גבוהה והירידה ברמות הסוכר תהיה חדה. וכתוצאה מכך הגוף יבקש יותר סוכר.

טיפ חשוב – המנעו מצריכת מתוקים בשעות הבוקר המוקדמות

4, איכלו בקצב קבוע ואיטי

30 דקות בממוצע זה הזמן שהקיבה מעדכנת / מודיעה למוח על תחושת שובע ולכן יש לאכול את המזון בקצב איתי להקפיד על אכיל בקצב קבוע כמו כן כדאי להרבות בלעיסת האוכל כדי שהאוכל יתעכל בצורה איטית בקיבה ולא כיחידת מזון אחת .

5, הקפידו על צריכת סיבים תזונתיים

בנוסף ליתרונותיהם הבריאותיים שקיימים בסיבים תזונתיים, הסיבים התזונתיים ידועים ביכולתם ליצור נפח בקיבה וכך מפחיתים צפיפות קלורית כמו כן המרקם הג’לטיני של חלק מהסיבים התזונתיים מאט את העיכול של המזון

 *ניתן לצרוך סיבים תזונתיים גם כאבקה או כתוסף תזונה*

קישור לכתבה

הזמינו את ספירולייט עכשיו - כל היתרונות כבר בפנים

אני רוצה להזמין

אריזת ספירולייט מספיקה לחודשיים

סה״כ לתשלום: במקום
1
פרטים אישיים