ישנים ויורדים במשקל, לילה טוב

אישה ישנה עם כרית מתחת לראשה

ישנים ויורדים במשקל : איך לרדת במשקל ? קיים קשר מורכב בין שינה לירידה במשקל. מחקרים הראו ששינה לא מספקת או באיכות ירודה יכולה להיות גורם תורם לעלייה במשקל ולהשמנה, בעוד ששינה מספקת יכולה לתמוך במאמצי הירידה במשקל.

הנה כמה דרכים שבהן שינה יכולה להשפיע על הירידה במשקל:

ויסות הורמונים: שינה משפיעה על ויסותם של מספר הורמונים המעורבים בבקרת התיאבון ובחילוף החומרים, כולל גרלין, לפטין וקורטיזול. חוסר שינה יכול להגביר את הגרלין, הורמון המעורר תיאבון, ולהפחית את הלפטין, הורמון המאותת על שובע, מה שמוביל לאכילת יתר ולעלייה במשקל.

מאזן אנרגיה: חוסר שינה עלול גם לשבש את מאזן האנרגיה של הגוף, ולגרום לו להשתוקק למזון עתיר קלוריות ופחמימות כמקור מהיר לאנרגיה. זה יכול להוביל לצריכת יתר של קלוריות, מה שיכול לתרום לעלייה במשקל.

פעילות גופנית: איכות שינה ירודה עלולה להוביל גם לירידה ברמות הפעילות הגופנית עקב עייפות ואנרגיה נמוכה. זה יכול להקשות על שריפת קלוריות וירידה במשקל.

מתח: חוסר שינה עלול להעלות את רמות הלחץ ואת הורמון הקורטיזול, שיכול לתרום לעלייה במשקל ולקושי לרדת במשקל.

לסיכום 

ישנים ויורדים במשקל

בסך הכל, שינה מספקת באיכות גבוהה היא גורם חשוב בתמיכה במאמצי הירידה במשקל. מומלץ למבוגרים לשאוף ל-7-9 שעות שינה בלילה, בעוד שילדים ומתבגרים זקוקים ליותר. קביעת הרגלי שינה טובים, כגון הקפדה על לוח זמנים קבוע של שינה, יצירת סביבה נוחה לשינה והגבלת זמן המסך לפני השינה, יכולים לסייע בשיפור איכות השינה ולתמוך במאמצי הירידה במשקל.

 

קישור לכתבה

הזמינו את ספירולייט עכשיו - כל היתרונות כבר בפנים

אני רוצה להזמין

אריזת ספירולייט מספיקה לחודשיים

סה״כ לתשלום: במקום
1
פרטים אישיים